Hur hinner alla?

Det är en fråga jag ställer mig själv X antal gånger varje dag. Eftersom att jag går NV är det rätt mycket plugg( okej, det är säkert mycket plugg på många andra linjer med, men jag gillar att använda detta som ursäkt för att jag inte hinner med allt...), sedan ska man hinna med träning fyra gånger i veckan OCH hinna träffa sina nära och kära. Jag vet att det är många som har ännu mer att göra på fritiden, och vissa till och med JOBBAR, Med lön och allt! Ändå hinner det med mer i skolan än vad jag gör. Jag som aldrig jobbat en dag i hela mitt liv har alltid haft svårt att förstå mig på dessa (över)ambitiösa människor. Idag insåg jag sanningen; dessa människor är inte alls överambitiösa. Det är jag som uppför mig som en bortskämd liten primadonna. Istället  för att faktiskt öppna boken boken och läsa sitter jag och tänker på hur jobbigt och tråkigt det är. I typ en kvart. Sedan kommer jag på att jag har ett till prov. Där flyger en till kvart iväg. Under den där halvtimmen kunde jag ha lärt mig 10% av det jag behövde lära mig... Detta har blivit en ond cirkel, men idag( okej imorgon, jag ska faktiskt gå och lägga mig snart) ska den brytas. Genom att göra pluggscheman, använda min kalender och gå och lägga mig i tid( har insett att jag knappt är vaken första lektionen om jag bara sovit 6 timmar...).

Okej, detta var kanske inte det roligaste att läsa om, men jag har en plan;) Eftersom att någon förmodligen kommer att läsa detta blir det jävligt pinsamt om jag inte lyckas bättra mig. Så nu gäller följande;

*Stoppa prinsesskronan i en låda i garderoben.
*Gör ett pluggschema( annars glömmer jag garanterat bort allt)
*Följ tidigare nämnda schema
*Bli ambitiös

Och när målen är uppnådda, kan jag med glädje ta fram min prinsesskrona igen! (Eller varför inte köpa ett par nya skor?...) Läs det, tjata på mig att jag ska plugga, slå mig om jag inte gör det.

xo

Malin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0